The Guild 2: Piraci Starego Świata to pierwszy oficjalny dodatek do wydanej w 2006 strategii ekonomicznej z elementami cRPG - The Guild 2. Dodatek wprowadza szereg nowych elementów związanych z handlem morskim, odkryciami geograficznymi, piratami i walką na morzu, a także rozbudowany system intryg i sabotażu. Deweloperzy ze studia 4Head nie zapomnieli również o nowej kampanii, budynkach i profesjach.
W The Guild 2: Piraci Starego Świata oprócz podziwiania pięknych zachodów Słońca gracz ma możliwość prowadzenia rozbudowanych transakcji handlowych z licznymi europejskimi portami. Dobry kontakt z kupcami połączony z umiejętnością uważnego słuchania rozmówców pozwala nam zdobyć wiele cennych, użytecznych informacji, dzięki którym np. stworzymy niezwykle korzystne i w miarę bezpieczne szlaki handlowe. Niestety, pełne wyeliminowanie zagrożeń w czasie morskich wojaży jest praktycznie niemożliwe – na skrzętnie przewożone przez nas towary czyhają bowiem nie tylko żądni łatwych bogactw i uzbrojeni po burty piraci, ale i sama matka natura. O ile walka z rozgniewanymi falami morskimi i potężnym wiatrem jest raczej problematyczna i nierówna, to już ataki agresywnych korsarzy dają nam nieco większe możliwości odwetowe. Przy pomocy zamontowanych na pokładzie armat, opanowanych przez nas umiejętności taktycznych oraz ewentualnej ingerencji okrętów postronnych jesteśmy w stanie odeprzeć zuchwały atak i uchronić przewożony ładunek przed wpadnięciem w pirackie ręce.
Oprócz kompleksowego systemu handlu wodnego i walk na morzu, twórcy z 4Head Studios opracowali rozbudowany system intryg i sabotażu, elementów będących znakiem rozpoznawczym epoki wielkich odkryć geograficznych oraz średniowiecza. Nic wszakże nie stoi na przeszkodzie, by zamiast trudnić się nudnym handlem i pływać od portu do portu, obawiając się bez przerwy statków z pirackimi flagami, samemu objąć dowództwo nad statkiem pełnym bezwzględnych i bezlitosnych kaprów. Wszystko zależy od naszych decyzji.
Piraci starego świata udostępnia graczom zupełnie nową kampanię, której przejście zajmie wprawionym w rzemiośle użytkownikom przynajmniej dziesięć godzin aktywnej rozgrywki. Dodano także trzy rozległe i rozbudowane mapy do zwiedzenia, a także zestaw niedostępnych w podstawowej wersji gry budynków oraz profesji. Stworzono także szereg realistycznie odwzorowanych statków i łodzi, którym zawdzięczamy możliwość prowadzenia morskich wycieczek.
The Guild 2: Venecja to drugie, po Piratach Starego Świata, rozszerzenie do strategii ekonomicznej The Guild 2. Produkt został zaprojektowany w całości przez autorów pierwowzoru, a jego akcja pozwala nam przenieść się do XV-wiecznej Wenecji.
W związku z umiejscowieniem fabuły w nowej lokacji dane jest nam przemierzać kluczowe części miasta położonego na stu wyspach. W trakcie rozgrywki odwiedzamy więc plac św. Marka, pałac Dożów, natrafiamy na najważniejsze muzea i biblioteki, a do wszystkich tych miejsc dostajemy się za pośrednictwem głównego środka lokomocji – gondoli.
The Guild 2: Venecja daje nam okazję, by zasmakować połączenia strategii ekonomicznej z gatunkiem cRPG i wcielić się w postać wybranego bohatera, mającego za zadanie znaleźć swoje miejsce w renesansowej rzeczywistości. Misja to niełatwa, bo produkcja grupy 4Head Studios zmusza gracza do ciągłego dbania o finansowe aspekty jego działalności, czyli uzyskanie stałego źródła dochodu, a także o sferę prywatną, w tym zakładanie rodziny. Romantyczny klimat i niepowtarzalny urok Wenecji pozwalają ponadto nadać prowadzonej postaci charakter Casanovy, który zasłynął w historii miłosnymi podbojami.
Tradycyjnie dla serii dodatek do The Guild 2 oferuje też udział w nowej kampanii oraz sposobność do korzystania z szeregu narzędzi służących do rozwijania rozmaitych intryg i sabotażu. W swoich działaniach programiści starali się też możliwie realistycznie sportretować wizerunek włoskiego miasta, kładąc szczególny nacisk na odwzorowanie toni wodnej i sieci kanałów oplatających Wenecję.
W dodatku wprowadzony został zestaw nowych profesji. Jak doskonale wiedzą wszyscy fani serii, zawody mają niebagatelny wpływ na samą rozgrywkę, która jest w sporym stopniu nieliniowa, a także w pełni zależna od poczynań gracza. Wśród dziewięciu nowych profesji znalazł się m.in. najemnik, artysta, bankier, młynarz, murarz oraz karczmarz.
Zmiany dotknęły również samą mechanikę rozgrywki, w tym walki. Są one podyktowane przede wszystkim znacznie większym rozmiarem map, które w niektórych przypadkach są nawet czterokrotnie obszerniejsze od dotychczasowych lokacji. Na terenie tych ostatnich nierzadko napotkamy dziką zwierzynę oraz zdecydowanie liczniej występujących bohaterów niezależnych, funkcjonujących w oparciu o poprawioną S.I.
Ponadto w trzecim rozszerzeniu do The Guild 2 ujęto niedostępne wcześniej budynki, wprowadzono szereg poprawek do systemu sądowniczego, a także zupełnie nową ścieżkę dźwiękową, nagraną od podstaw z myślą o charakterystyce okresu renesansu. Gracz poprzez swoje działania może również doprowadzić do uzyskania tytułu szlacheckiego, nadawanego przez samego Króla.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz