The Guild 2 - Dodatki



The Guild 2 to dość stara gra , ale według mnie jest niezwykle grywalna i z pewnością będę wracał do tego tytułu jeszcze niejednokrotnie. Czy to samemu, czy ramie w ramie z przyjacielem może zapewnić godziny bardzo satysfakcjonującej rozgrywki. Jeśli posiadamy dodatki , o których więcej w dalszej części tekstu gra daje nam ogromny wachlarz możliwości i możemy prowadzić nasze wirtualne, średniowieczne życie na wiele sposobów.


The Guild 2: Piraci Starego Świata to pierwszy oficjalny dodatek do wydanej w 2006 strategii ekonomicznej z elementami cRPG - The Guild 2. Dodatek wprowadza szereg nowych elementów związanych z handlem morskim, odkryciami geograficznymi, piratami i walką na morzu, a także rozbudowany system intryg i sabotażu. Deweloperzy ze studia 4Head nie zapomnieli również o nowej kampanii, budynkach i profesjach.

W The Guild 2: Piraci Starego Świata oprócz podziwiania pięknych zachodów Słońca gracz ma możliwość prowadzenia rozbudowanych transakcji handlowych z licznymi europejskimi portami. Dobry kontakt z kupcami połączony z umiejętnością uważnego słuchania rozmówców pozwala nam zdobyć wiele cennych, użytecznych informacji, dzięki którym np. stworzymy niezwykle korzystne i w miarę bezpieczne szlaki handlowe. Niestety, pełne wyeliminowanie zagrożeń w czasie morskich wojaży jest praktycznie niemożliwe – na skrzętnie przewożone przez nas towary czyhają bowiem nie tylko żądni łatwych bogactw i uzbrojeni po burty piraci, ale i sama matka natura. O ile walka z rozgniewanymi falami morskimi i potężnym wiatrem jest raczej problematyczna i nierówna, to już ataki agresywnych korsarzy dają nam nieco większe możliwości odwetowe. Przy pomocy zamontowanych na pokładzie armat, opanowanych przez nas umiejętności taktycznych oraz ewentualnej ingerencji okrętów postronnych jesteśmy w stanie odeprzeć zuchwały atak i uchronić przewożony ładunek przed wpadnięciem w pirackie ręce.

Oprócz kompleksowego systemu handlu wodnego i walk na morzu, twórcy z 4Head Studios opracowali rozbudowany system intryg i sabotażu, elementów będących znakiem rozpoznawczym epoki wielkich odkryć geograficznych oraz średniowiecza. Nic wszakże nie stoi na przeszkodzie, by zamiast trudnić się nudnym handlem i pływać od portu do portu, obawiając się bez przerwy statków z pirackimi flagami, samemu objąć dowództwo nad statkiem pełnym bezwzględnych i bezlitosnych kaprów. Wszystko zależy od naszych decyzji.

Piraci starego świata udostępnia graczom zupełnie nową kampanię, której przejście zajmie wprawionym w rzemiośle użytkownikom przynajmniej dziesięć godzin aktywnej rozgrywki. Dodano także trzy rozległe i rozbudowane mapy do zwiedzenia, a także zestaw niedostępnych w podstawowej wersji gry budynków oraz profesji. Stworzono także szereg realistycznie odwzorowanych statków i łodzi, którym zawdzięczamy możliwość prowadzenia morskich wycieczek.




The Guild 2: Venecja to drugie, po Piratach Starego Świata, rozszerzenie do strategii ekonomicznej The Guild 2. Produkt został zaprojektowany w całości przez autorów pierwowzoru, a jego akcja pozwala nam przenieść się do XV-wiecznej Wenecji.

W związku z umiejscowieniem fabuły w nowej lokacji dane jest nam przemierzać kluczowe części miasta położonego na stu wyspach. W trakcie rozgrywki odwiedzamy więc plac św. Marka, pałac Dożów, natrafiamy na najważniejsze muzea i biblioteki, a do wszystkich tych miejsc dostajemy się za pośrednictwem głównego środka lokomocji – gondoli.

The Guild 2: Venecja daje nam okazję, by zasmakować połączenia strategii ekonomicznej z gatunkiem cRPG i wcielić się w postać wybranego bohatera, mającego za zadanie znaleźć swoje miejsce w renesansowej rzeczywistości. Misja to niełatwa, bo produkcja grupy 4Head Studios zmusza gracza do ciągłego dbania o finansowe aspekty jego działalności, czyli uzyskanie stałego źródła dochodu, a także o sferę prywatną, w tym zakładanie rodziny. Romantyczny klimat i niepowtarzalny urok Wenecji pozwalają ponadto nadać prowadzonej postaci charakter Casanovy, który zasłynął w historii miłosnymi podbojami.

Tradycyjnie dla serii dodatek do The Guild 2 oferuje też udział w nowej kampanii oraz sposobność do korzystania z szeregu narzędzi służących do rozwijania rozmaitych intryg i sabotażu. W swoich działaniach programiści starali się też możliwie realistycznie sportretować wizerunek włoskiego miasta, kładąc szczególny nacisk na odwzorowanie toni wodnej i sieci kanałów oplatających Wenecję.


The Guild 2: Renaissance to trzecie rozszerzenie przeznaczone do gry The Guild 2, stanowiącej interesujące połączenie strategii ekonomicznej oraz cRPG. Produkcja jest samodzielnym dodatkiem, który nie wymaga do działania podstawowej wersji dzieła 4Head Studios. W Renaissance gracz otrzymuje szansę zapoznania się ze zmianami, jakie w świadomości ludzi i konstrukcji świata wprowadziła epoka Odrodzenia. Twórcy rozszerzenia prezentują je za pośrednictwem dwóch scenariuszy, noszących nazwy The Alps oraz The Free Republic of the Netherlands.

W dodatku wprowadzony został zestaw nowych profesji. Jak doskonale wiedzą wszyscy fani serii, zawody mają niebagatelny wpływ na samą rozgrywkę, która jest w sporym stopniu nieliniowa, a także w pełni zależna od poczynań gracza. Wśród dziewięciu nowych profesji znalazł się m.in. najemnik, artysta, bankier, młynarz, murarz oraz karczmarz.

Zmiany dotknęły również samą mechanikę rozgrywki, w tym walki. Są one podyktowane przede wszystkim znacznie większym rozmiarem map, które w niektórych przypadkach są nawet czterokrotnie obszerniejsze od dotychczasowych lokacji. Na terenie tych ostatnich nierzadko napotkamy dziką zwierzynę oraz zdecydowanie liczniej występujących bohaterów niezależnych, funkcjonujących w oparciu o poprawioną S.I.

Ponadto w trzecim rozszerzeniu do The Guild 2 ujęto niedostępne wcześniej budynki, wprowadzono szereg poprawek do systemu sądowniczego, a także zupełnie nową ścieżkę dźwiękową, nagraną od podstaw z myślą o charakterystyce okresu renesansu. Gracz poprzez swoje działania może również doprowadzić do uzyskania tytułu szlacheckiego, nadawanego przez samego Króla.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz